Pages

Saturday, March 26, 2011

Tanggungjawab

Assalamualaikum...

Teruja sangat mahu berkongsi tentang tanggungjawab.Saya pasti setiap dari kita tentu mempunyai azam dan harapan untuk menjadi hamba Allah,anak dan pekerja yang bertanggungjawab.

Selain daripada bertanggungjawab sudah tentu kita juga mahu jadi orang yang baik malah disenangi oleh semua.Sesungguhnya saya sangat suka dan amat menyenangi impian sedemikian.

Saya selalu mahu jadi seorang yang bertanggungjawab dan amanah saat saya diberi tugas.Mahu menyenangkan hati semua orang disekeliling saya.

Namun, pada suatu ketika saya memikirkan kenapa saya begitu acuh tak acuh dengan tugas baru ini??

Hakikat yang sangat jelas saya tidak kisah untuk diberi tugas belakang tabir yang perlu bersengkang mata membuat minit mesyuarat, namun apa yang menjadi kekangan saya ialah saya akan menjadi seorang hamba Allah yang sangat formal ketika mesyuarat dijalankan.Menadah telinga dan taat setia menghayun pena untuk menulis...Ohh!! saya sudah tidak boleh berkhayal semasa meeting dan juga menutup terus ruang sembang saya dengan kawan sebelah kiri dan kanan saya...semestinya saya perlu alert and take note apa sahaja yang keluar dari mulut GB,GPK HEM,GPK akademik,GPK Koko dan siapa sahaja yang melontarkan pandangan.

Secretary...oh secretary..!

Setelah lima hari saya belum lagi menyudahkan minit mesyuarat untuk dibentangkan pada mesyuarat yang akan datang,gara-gara saya kompius dengan apa yang saya catat...huhuhu..Saya sangat tidak suka akan situasi ini..! (tu laa sapa suruh x dgr betul2..).

Nak kata tak sempat and tak da masa nak siapkan , buat N3 blog ada masa pulak..

Oh,Tuhan saya sangat tidak sabar nak selesaikan tanggungjawab ini..

No comments:

Post a Comment