Pages

Monday, March 07, 2011

Jika...

Kalau penghijrahan itu lebih baik
Saya harus memilih penghijrahan..!

Untuk menuju kearah yang lebih baik
Saya harus sedia berkorban

Berkorban jiwa dan raga
masa dan tenaga untuk semua ini

Moga tiada lagi dilema yang menyapa
Moga saya terus nekad dgn keputusan ini

Namun,saya hanya manusia biasa
Yang punya sangat banyak kekurangan
dan kelemahan yg membelenggu diri

Kadangkala keputusan menjadi rapuh
dek dorongan orang sekeliling

Adakalanya dihimpit dilema
Antara penting dan yang terpenting

Ada ketikanya,
terpaksa membuai rasa dan memujuk diri
agar tenang dan berlapang dada..

semoga inilah jalan yang diredhai
dan jalan yang penuh Rahmat..

Tapi..
Nasib baiklah saya punya DIA
dan DIA punya saya,

walau apa yang terjadi
saya mahu menyerahkan sepenuh kepasrahan
pada DIA...kerna aturanNya penuh berhikmah.!

Hanya PadaMu aku memohon
Ya Allah pimpinlah daku menuju jalanMu..

No comments:

Post a Comment