Pages

Tuesday, March 08, 2011

Announcement..!!!

Pemberitahuan...

Terlebih dahulu saya mahu menyusun sepuluh jari memohon maaf kepada semua anak didik saya kerana sehingga ke saat ini saya tidak akan approve (mengesahkan) atau confirmed anda sebagai friendlist saya dalam Laman Sosial.Percayalah saya menyayangi anda seikhlas adanya setulus kasihnya,namun saya punya beberapa alasan untuk tidak mengizinkan anda untuk tersenarai dalam barisan sahabat Laman Maya saya...Semoga kalian menilai baik buruk my reason ni..

1) Saya rasa sesetengah bahasa dan intonasi ayat yang saya gunakan untuk sahabat-sahabat saya sangat tidak sesuai untuk tatapan anda anak2.

2) Saya tidak mahu sebahagian kenangan silam hidup saya bersama kawan2 saya menjadi bahan bacaan kalian dan akhirnya menjadi hujjah perbualan kalian di sekolah.

3) Saya ada belajar mengenai psikologi mengenai bahasa dalam perbualan hatta apa yang ditaip seseorang,disebabkan itu saya tidak mahu anda semua tegar menterjemah dan menilai diri seorang saya dalam sisi selain daripada seorang pendidik anda.Kerna saya mahukan nilai taat dan hormat anda pada saya melebihi segalanya.Hipokrit bunyinya kan??.Namun percayalah untuk lebih berbisa dan dianggap seorang berkaliber sebahagian keaiban harus disembunyikan dengan penuh berhikmah.Seboleh mungkin saya mahu menutup kelemahan diri dan kadangkala ketelanjuran saya saat saya begitu seronok dalam ruang comment dengan myfriends.

4) Yang ni sangat kuat alasannya,kerana saya sangat tidak setuju dengan keterlibatan anda dalam laman sosial Facebook ini.Jadi untuk menjadi pejuang yang menghalang murid2 sekolah aktif berfacebook,jadi saya tidak akan membuka jalan kearah itu..Sebab saya melihat banyak buruk daripada baiknya,banyak masa terbuang,sedangkan banyak lagi kenikmatan hidup lain yang belum anda kecapi..Percayalah..!

5) Kita punya ruang yang lebih luas untuk laman sosial yang lebih natural dan segar penuh dengan nilai mesra dan kasih sayang seorang pendidik dengan anak didiknya.Tanyalah saya apa sahaja saat kita bersua muka,tidak perlu pada ruang privasi itu ya anak..!

Semoga anda semua mengerti, kasih sayang saya pada anda tidak berbelah bagi dan tidak ternilai.Sungguh..! saya tidak sanggup mengheret anda pada kelalaian dan keasyikan dunia cyber ini sehingga akhirnya akan merugikan masa2 emas anda.

TenQ pada sahabat yang memberi kerjasama untuk tidak menghebahkan siapa diri saya dalam ruang maya itu,jasa dan pengorbanan anda saya dahului dengan ucapan Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment