Pages

Monday, March 21, 2011

"Betul ke,abang sayang??"

Assalamualaikum WBT...

Rasa agak ralat melalui hidup seharian tanpa meninggalkan sebarang jejak pada blog picisan ini,malah rasa amat tak best jika saya tidak mampu menterjemah sekelumit rasa pada ruang kesayangan saya ini.

Okla sedikit perkongsian,sebab dah terlampau terjebak dengan dunia blogging ni.Jadi nak tak nak saya harus jugak melalui hidup normal sebagai seorang yang suka menggunakan kuasa minda seterusnya menggunakan tenaga jemari untuk mengetuk-ngetuk papan kekunci seterusnya menzahirkan segala punca kuasa yang duk berlegar-legar selama ini.

Oppss! sangat lupa ,tajuk N3 diatas gimiks sahaja,nanti hampa baca sampai habis baru tauu.Saja,nak tengok rating dia naik sebanyak mana..ala ala wartawan hiburan gitu.Selalu bikin gempakss..

Saya pernah baca blog member saya,N3 dia hari tu bertajuk "Aku kahwin hujung tahun ni",pengunjung yang link ke blog dia hari tu meningkat berganda2..Padahal itu hanya spekulasi dan konspirasi yg dibuat2.hahaha..ini yang dinamakan strategi.Hehehe..*krenat betul.! ~Rujuk makna dibawah..

Ok,sekarang kita kembali kepada apa yang nak sangat saya kupas pada hari ini.Bukan kupas bawang dehh.Nak jelaskan mengenai kuasa sentuhan.

Kuasa Sentuhan

Merujuk kepada sentuhan kasih sayang antara yang halal lagi dihalalkan.Saya nak highlightkan mengenai kuasa sentuhan antara ayah/mak dengan anak,kakak/abang dengan adik2 dan sentuhan yang halal yang jauh menyimpang daripada sentuhan yang terpesong dari syariat islam.

Benar apa yang pernah disuarakan oleh seorang penceramah,kuasa sentuhan sebenarnya sangat mampu untuk melembutkan hati yang keras malah mampu untuk menundukkan keangkuhan seorang insan dan secara tidak langsung boleh menyejukkan orang yang dalam kemarahan.

Cuba anda bayangkan dalam keadaan seseorang yang berada dalam pengaruh iblis,sebenarnya marah2 ni sebahagian daripada bisikan iblis.Bercakap merapu entah apa-apa,tiba-tiba akan bersikap slow down dan tunduk patuh saat berlakunya sentuhan.

Sentuhan sebenarnya mampu menzahirkan aura kasih,keramatnya kuasa sentuhan.Dalam psikologi sendiri pun ada elemen sentuhan dalam memujuk dan mendamaikan hati yang sedang resah.

Saya cukup tertarik untuk share. My bro kuasa 4 ni memang dia agak manja sikit,cakap pun lembut ja.Tapi bila dah nama manusia ni kan kadang-kadang ada buat silap jugak.Masa tu jugak kita nak marah kan.So,bila nak marah dia menjawab.Bila dia banyak menjawab saya cepat2 pergi dekat dia,saya usap kepala dia (spatutnya harus sambil berdoa,tp jarang buat).

Nak bagi dia cair saya gunakan psikologi dengan berlembut.

Saya tanya :"abang sayang kakak tak??"

saya menambah lagi,

"betul ke abang sayang??"..

"Kalau betul abang sayang kakak,abang dengarla apa yang kak cakap.Kak tegur dan nasihat abang sebab nak suruh abang jadi orang yang berjaya dunia akhirat"

Sebenarnya kan phrase "berjaya dunia akhirat" makna dia agak tersirat dan dari sudut pemahaman ianya berada pada aras atau level yang tinggi.Untuk budak yang umur belasan tahun macam ni kita harus spesifik dan skip apa matlamat yang harus dia capai untuk rancangan jangka masa panjang dan jangka masa pendek.Seterusnya barulah merangkumi hasil dan saham yang akan dituai kelak tak kiralah sama ada pada kehidupan dunia atau pada kehidupan akhirat yang kekal abadi.

Berbalik kpd ceritera tadi..

Tahu tak,dan dan tu dia boleh tunduk lesu becakap lemah lembut dengan kakak kesayangannya ini..hehe magik betul kuasa sentuhan ni,tak perlu nak *lorat gaduh guna kuasa lain,guna kuasa sentuhan dulu.nanti anda akan rasai nikmatnya berdepan dengan orang mendengar cakap kita..ala ala kuasa veto gitu.

Krenat-Mengusik
Lorat gaduh - Tergesa-gesa

~Lamo kelik kapong kan,jadi tok sir tinggal lahjah(loghat) kesayangan.

No comments:

Post a Comment