Pages

Friday, March 04, 2011

Rasa nak nangis pun ada..

Ada dengar tak kat TV yang Menteri Pelajaran kita kata nak bagi insentif RM7500.00 pada Guru Besar Cemerlang?Jadi, para guru besar yang ditawarkan dengan tawaran itu akan dipantau oleh sebilangan nazir dari PPD yang berbeza.Dalam pemantauan tersebut mereka akan meneliti dan menyemak segala Fail di sekolah.

Bertitik tolak daripada itu,semua warga sekolah harus bertindak tangkas dan lebih agresif untuk mengupdate dan "menjenguk" semula fail yang telah lama terbiar usang..

Penceritaan pun bermula...

Setelah bertungkus lumus selama 7 hari berkerja minggu lepas.

Ditambah dengan minggu ni pulak,saya rasa betapa berharganya waktu senggang yang kita ada.Rasa begitu nikmatnya menikmati waktu rehat tanpa sebarang tekanan di tempat kerja.

Hari ni saya rasakan,masanya telah tiba.Countdown dari sebarang tekanan,hampir menyudahkan semua fail2 minit.Semuanya telah diupdate dan mengikut format yang ditetapkan.Bermula dari data tahun 2008,2009,2010 dan 2011 semuanya hampir selesai.Disebabkan tidak mahu hadir ke skul lagi pada hari weekend saya rela menyembah sujud Guru Penolong Kanan,bertanya apa lagi yang perlu dikemaskini.

Tak sabar nak menyudahkan semuanya,akhirnya tepat jam 12.04 Tengahari selesailah semua tugas yang membelenggu fikiran.Dah plan siap2 nak buat kerja lain plak.

Kakak kerani pun perasan kegembiraan yang terpancar diwajah saya..

"Aihhh farah,dah selesai kerja kau?? nampak tersengih jer"

Me: "Alhamdulillah dah,Tuhan maha tau betapa gumbiranya rasa.."


Saya pun dengan girangnya mengangkut 10 fail itu ke bilik Puan GPK.

Puan GPK : "Dah siap semua fail Cik Farah?"

Me : " Dah Puan,ni saya letakkan dekat rak ya Puan"

Puan GPK : " Nanti letakkan satu kotak lagi(bersamaan 10 fail jugak,salinan yg tadi) kat bilik Guru Besar ya Farah."

Me : "Errrrkk,Ok..Ok Puan"

Aduhh dan dan tu saya rasa nak nangis,sesungguhnya saya rasa sangat nak menangis sebab dua hari, sabtu ahad last weekend dah melalui hidup dgn fail, makan fail,tidur fail dan segalanya fail .

Ya Allah Ya Tuhanku pujuklah diriku supaya "bersabarlah duhai hati",banyak lagi cabaran yang akan ditempuhi.

Sabarlah..sabarlah...

Saya sedar semua ini berpunca dari kedangkalan diri saya kerana tidak membuat salinan untuk bilik GB.Untuk GPK dan untuk diri sendiri je ada..

Ya Tuhan,permudahkanlah urusanku.Tiada daya dan upaya melainkan dengan izinMu.Tuhan tabahkanlah hatiku...

~ Tak sabar nak balik kg nextweekend,saya perlukan ruang untuk berehat dan melupakan seketika kekalutan ini..~


No comments:

Post a Comment