Pages

Sunday, July 24, 2011

About My Header..!

Assalamualaikum WBT...

Bismillahirrahmanirrahim.
Lama dah saya nak cerita tentang header ni
tapi selalu dok tulih benda lain..

Okey hari ni saya nak kongsikan
tentang header kebanggaan saya ni...

Malah ada juga misteri pelik yang
mahu saya bongkarkan disini...
(macam blog mazidul pulak..hehe)

Saya memilih kombinasi warna putih dan ungu pada tulisan..
agar ianya tampak lebih menyerlah..

Ungu,my feveret kaler daiman abadan abada..
dulu kini dan selamanya..suka purple..

Secara tak sengaja,orangnya bermain gitar
sebenarnya dlm byk2 theme ungu yang nilah yg
paling cantik..

Jangan kata saya sukakan gitar pulakk..
tapi mungkin sebab ciri ke'puitis'an yang sedikit wujud
pada diri saya..

Of kos la nama budak ni kan..!
sebab dia pemilik blog ni...
takkan nak letak nama Iqram Dinzly atau Awal Ashaari pulak!

Ni bukannya bunga tulip,
kewujudannya tidak disengajakan
ianya berlaku
kerana bila saya pilih design dan diapplykan ke blog
ia jadi lompong sebelah kanan..
So,saya mengambil inisiatif menutup kecelaan itu dengan menyusun
3 kuntum ros purple...

Merentas Perjalanan antara dua dunia dalam
antologi "Utusan Rasa Seorang Hamba"

Saya tidak mahu terus dibuai keasyikan dunia
sehingga saya terlupa pada dunia yang satu lagi...

Sebab itulah setiap entry saya
pasti ada toleransi dan hubung kait dengan al-KhaliQ
selaku Pencipta Alam ini..

Saya mahu membawa
diri saya dan pembaca semua
agar kita sama2 tidak melupakanNya
walau dalam apa keadaan sekalipun..

Tulip Ungu..
Saya merasakan inilah satu2nya bunga
yang sangat cantik selain bunga mawar...

Hunaa in arabic membawa maksud "disini"

TulipUngu@Here
atau
TulipUngu@Hunaa...

Misteri???

Owwh sebab dah janji saya
kena bagitahu jugak..

Perasan tak saya tak ulas tentang pokok yang
ada sebelah kanan my header???

Ok,macam ni.Dari semalam lagi
saya print screen kmdn paste ke paint and cut
dan nak paste ke picture file..

Tapi..

7 kali cubaan keratan 'pokok'
tak dapat di pastekan ke dlm file saya..

Saya mula merasa pelik..

Namun,tidak mahu berputus asa
saya masih mencuba hari ini..

Sekali lagi saya hampa
walau telah 3 kali mencuba..

So,what should i do???

TulipUngu:: Sekadar perkongsian..."dan janganlah kamu
mensyirikkan Allah dengan sesuatu pun"

No comments:

Post a Comment