Pages

Friday, August 27, 2010

Rezeki 16 Ramadhan..

Setelah seringkali duk bertandang ke Bazar Ramadhan dekat skul.Terbit jugakk rasa muak di hati..Kehidupan perlu dinamik..perlu ada kepelbagaian merasai "operasi tunjuk2" dalam pesta bazar ramadhan..


" Saya rasa dah cemuihh la kat bazar ramadhan ni,kita g bazar lain lah pulak.." saya sekadar melontarkan pandangan.."Okey jugak tu.."..balas seorang teman..


Sesampainya di bazar ramadhan,duk terpikir2 nak makan apa ya??? Macam dah boring sangat makan nasikk..Okesslah hr ni nk mkn Char Kuey Tiau, jus carrot n kueh kasui..emm..yummy..yummyy..


Tapi,tiba2 saya disapa oleh seseorang yang tidak saya kenali..nak kata jiran sebelah menyebelah teramatlah tidak,mak cik lorong perumahan pun tidak..(kalau ya..bukannya kenaii pun..khilaf sndiri..!) Ditangannya ada terbimbit beg plastik berisi kueh mueh..Diberinya kepada saya...Aduss syahdunya terasa.."Dia kata sebab ngajar anak dia.."..Seganlah pulakk nak menerima pemberian..
Dalam duk segan terima jugakk,yalah orang dah bagikan..Terusik jiwa saya dengan pemberian tersebut..banyak pulak tu,ada agar2,karipap,batang buruk dan satu kueh yg saya x berapa kenaii nama dia...Alhamdulillah syukur tak terhingga dengan rezeki yang tak disangka2 ini..

No comments:

Post a Comment