Pages

Sunday, March 28, 2010

DETIK KALIAN MENJENGAH DUNIA...

SELAMAT HARI LAHIR KEPADA SAHABAT yang baru kukenal selama tiga tahun..Hermawarney Salleh,Saya doakan semoga awak terus berbahagia dengan kehidupan yang di kecapi..Moga berterusan amalan dalam mencari redhaNya..Terima kasih untuk segalanya dan maaf untuk selamanya andai dalam setiap detik hubungan kita ada satu dua benda yang bisa mengguris hati awak..Halalkan andai ada terlebih terkurang..
Hari ini genaplah usia awak 26 Tahun,di usia begini saya rasa macam nak panggil kat awak kak plak...Yeaayeaa awak lebih tua dari saya..Moga persahabatan yang kita bina terus kekal untuk selamanya..Sebenarnya cukup berbesar hati dan berterima kasih diatas kesudian awak sekeluarga datang kerumah saya hari tu..dah dua kali awak datang umah saya,sedangkan saya tak pernah sampai pun umah awak..Malu plak kat Ma dan Ayah awak..Cuti bulan 6,tiada aral saya akan melakukan lawatan sosial ke rumah awak..


HERMAWARNEY SALLEH
28 MARCH 1984


JUGA HARI JADI MY HERO
Kalau hari ni hari lahir temanku,semalam lak hari lahir satu2nya my hero dalam hidupku..Oh My Hero yang selalu buat saya hilang sabar...Mohd Aliff Amsyar Bin Fairuz Hisham..Nama ni mak sedara dia gak yang pilih..Ikutkan abahnya tak nak ada Mohd kat depan..So,saya bagitahu dia letaklah Mohd kat depan kalau bukan boleh tiru seratus peratus akhlak Rasululullah sipi2 pun jadilah..Nama boleh mempengaruhi akhlak anak2 wahai abang iparku....Jadi adalah gak Mohd kt depan..
Genaplah usia aliff 4 Tahun..Ya Allah dia punya perangai Tuhan Maha Tahu,Serba sedikit akhlak yang tak berapa mulia anak sedara saya yg sorang nih..
1. Suka main bola dalam rumah..Tang ni memang slalu kena cubit tak kirala depan abah dia skalipun..!(Abahnya juga seorang pemain bola tegar dikawasan Jeli..)
2. Lau dtg umah mak.Pantang hujan kejap lagi dah ada kt longkang tepi rumah dia main air..pastu dia masuk dlm rumah dengan basah lencun..
3. Cukup pantang bila dimarahi,kejap lagi bersepah satu umah dia koyak kertas...
4. Yang ni paling lucu,kalau depan orang bukan main baik dia bergurau ngan Mia Leena..Kalau xde orang tengok sat g dia lipat kaki mia,tolak n cubit mia..Oh sungguh advance gurauan anak buahku yg sorang...
Biasalah bebudak,Play More Learn More..Disitulah dia temui sesuatu yang baru..Tapi ada gak sikap dan pekerti baik yang ada pada Aliff...
1. Suka tolong saya ambik barang..
2. Kalau p shopping ngan saya tanpa kehadiran uminya perangainya teramatlah baik..tak mintak apa2 pun..Kalau p ngan abah ngn uminya alamat tak boleh jalanlah nak tu nak ni..Benda yang wajib beli ialah BOLA..mesti beli
3. Suka makan nasi tanpa lauk..Ohh jimat duit kalau bela aliff ni...
4. Sangat manja denganku,walau selalu kena marah..
Semoga aliff menjadi seorang manusia yang berguna yang dapat membahagiakan umi dan abah,tok mak dan tok abah serta cik daa..Menjadi penyejuk mata,penawar duka dan harapan keluarga..Jangan nakal2 nanti cik daa marah...tanak kawan ngan aliff,tanak bagi hadiah kat aliff..
MOHD ALIFF AMSYAR FAIRUZ HISHAM
27 MARCH 2006


Satu2 nya anak saudara lelaki yang paling manja ngan abah,Moga Cerdik dalam Nakal,Pintar dalam cergas...Huishhhh rupa2nya macam ni perangai budak laki masa kecik,haru biru satu umah bila dia main bola,plak tu nak main ngn mia yg tak tau apa2 pasai bola..Sat g ada yg kena cubittt,bila ada bnda yg pecah kt Living Room....

No comments:

Post a Comment