Pages

Saturday, August 06, 2011

Senyum..tak perlu kata apa2..

Bismillahirrahmanirrahim...

N3 kali ini berkaitan dengan senyum.
Senyum merupakan sedekah yang paling mudah,
tanpa perlu mengeluarkan satu sen pun,
hanya sedikit kudrat diperlukan..
serlahkan susunan gigi anda...
bermanis muka..dan pandang mata
kerana wujudnya ikhlas disebalik panahan mata
(sesama jantina la..jgn berlawanan gender,itu dah bab lain)

(huhuhu,saya nak tergelak menulis N3 ini..)

Subhanallah,
saya sangat tidak tegar berkuliyyah tentang tajuk ini
kerana saya merupakan hamba Allah
yang sangat susah nak Senyum...

Namun,mungkin ilham yang cuba DIA berikan ini
ingin mengingatkan saya..
Tiada ruginya mengukir senyuman
dan tiada untungnya dengan sikap 'kelat' kamu tu.

Setelah banyak kali diadvise oleh orang2 sekeliling
saya mahu juga berubah dan ikhlas
untuk cuba 'menyenyumkan' diri


SENYUM..tak perlu kata apa2..


Penutup Botol senyum..

Cumell kan baby ni senyum??
haisshh geghaamnya...

TulipUngu::: ( ,") Jangan senyum sengsorang ya,saya sangat bimbang tentang itu..

Senyum bukanlah bahan komoditi yang boleh ditukar ganti,
senyum adalah cernaan batin
yang cuba dizahirkan dari sifat ikhlas...

Senyumlah,kamu tidak akan
berasa rugi walau sedikit pun!


No comments:

Post a Comment