Pages

Friday, February 11, 2011

Tahukah anda...

Tahukah anda??
Sekarang saya mengalami perasaan
yang sangat terkinja...

Masa duk cini barulah rasa
nak sangat buat
perkara-perkara ini.

1) Rasa nak belajar buat cup cakes
yang ada tulis cantik-cantik
dan ada hiasan lawa-lawa kat atas tu..
buka dalam tenet banyak design yg kiut2,
rasanya macam boleh buat
adunan sama ja,cuma yg ni letak dalam cup...
pastu letak krim then buat huruf kat ataihh tu
mesti adik-adik i suke
especially my mia..

2) Duk terpikir-pikir
jugakk kann
selalu setiap kali nak cuti skul
saya punya plan
nak menghabiskan masa sekurang-kurangnya
6 jam sehari
dari
9-11 pagi
4-6 petang
9-11 malam
untuk berada bersama adik-adik saya
mengulangkaji pelajaran.

Cuti bulan 12 hari tu,
saya balik
mak dah beli siap-siap buku aktiviti Tahun 3 semua subjek
(memang itulah kerja mak setiap kali cuti).

Permulaan cuti,
ok lagi
masih mengikut jadual yang ditetapkan
sebab kalau tak siap sampai 5 m/s
saya tak bagi main game atau tengok tv
Segala Remote Control
TV kat ruang tamu or kat dapur saya pegang.
Hahh betapa tegasnya saya..!!

Tapi itu pada minggu pertama cuti...
Rupa-rupanya,kita hanya mampu merancang
Dia yang menentukan
kekangan masa memang tak dapat nak dielak..
Dari 6 jam
berkurang kpd 4 jam waktu ulangkaji
Saya pun memang sangat sibuk..!
banyak perkara yang perlu dilakukan.

Jadi,ending cuti saya tengok
Si Sofea sempat habiskan sebuah buku aktiviti Pendidikan Islam
Matematik sampai m/s 15 jekk...
English separuh jugakk...
Bahasa Melayu hampir habis.
Sains pun sikit jaa sempat buat...

So,saya tak tahu nak salahkan siapa
sepatutnya
masa-masa emas macam tu
harus digunakan semaksimumnya...

La nie,saya rasa sangat bersalah
dan rasa macam nak tebus balik masa-masa
terluang
(terluang ke?? rasa macam full ja ngn macam2 perkara)
terutamanya masa cuti
untuk nak ngajar my adik2
biar lebih berusaha dan rajin untuk berjaya dalam pelajaran..

Bangga sekali bila
mia harleena
dah pandai baca surah fatihah 7 ayat dengan lancar sekali
walau dalam telonyo..
Sejuk dan tenang jiwa...

NEKAD~ Lepas ni setiap kali cuti
Anis Sofea dan Damya Harleena
perlu menelaah pelajaran dengan lebih tekun dan konsisten..

SEBAB~ La nie kakak kamoo sangat2 dihimpit PENYESALAN.

No comments:

Post a Comment