Pages

Wednesday, February 16, 2011

Men"Cheng Ho" kan diri..

Salam Alaik..Salam Maulud Buat Junjungan kita Nabi Muhammad SAW..Berkat Kelahiran baginda ni saya mengambil inisiatif untuk share photo2 masa p Ekspo Cheng Ho kat KB hari tu.

Nahh, tengok gambar kat bawah ni...huhuhu betapa kerdilnya kita kan.Kita tu mewakili diri saya sebenarnya.10 kali setahun khatam al-Quran,Allahuakbar.. sejuk perut ibu mengandung.Kita nak sampai 2 kali setahun pun dah kira alhamdulillah dh..

Pernah berhasrat menghantar my bro kuasa 4,Mohd Fazreen Azriey ke Pusat Tahfiz al-Quran yang banyak terdapat di negeri kelahiran kami,namun sampai sudah, hamba Allah ini tak nak.Mengenangkan la ikroha fi ddin,saya pun memujuk hati sendiri agar tidak terus memaksa beliau berbuat demikian.Biarlah beliau bersekolah di sekolah harian biasa..Huhuhu sedih sebenarnya.

Bagi sayalah kan,inilah sebenarnya yang kita nak.Berjaya didunia bahkan turut berjaya diakhirat.Maknanya bijak dan pintar dalam akademik bahkan tidak melupakan bekalan "saham" untuk kehidupan yang lebih kekal.

Bangga dengan pencapaian mereka.

Agak berbaloi seharian berjalan bersama keluarga sambil men"cheng ho"kan diri di Ekspo Cheng Ho.Banyak benda baru yang diperolehi,sebahagian lagi yang tak pernah saya jumpa sebelum ini.Serunukkk makk.Len Kali pergi lagi..

Opps, sangat lupa ada cerita lucu sepanjang perjalanan.
Tapi saya rasa ianya perlu dihantar ke Majalah dulu barulah boleh diexpose kt sini agar ia kelihatan lebih ekslusif dan terpelihara.

No comments:

Post a Comment