Pages

Thursday, September 02, 2010

Mendamba Sinar,Menghambat Sirna...

Memulakan hidup baru setiap hari tiada apa yang kita impikan selain daripada mengharapkan ada sinar bahagia dalam hidup kita.Seringkali doa dan harapan itu telah tersetting kukuh dalam hidup kita.."Ya Allah Ya Tuhanku Permudahkan kerjaku,kurniakanlah kesabaran dan keikhlasan padaku.Sesungguhnya tiada lain yang aku harapkan pada keringat ini melainkan untuk mencari keredhaanMU pada kesinambungan hidupku jua pada kelestarian ilmu dan akhlak anak2 didikku"


Jauh disudut hati,"aku amat mendamba sinar kasih dariMu ya Rabb.pada setiap hela nafasku hanya padaMU jua ku mohon..Kudus kasihMU padaku.Tulus rinduku padaMU.Mengungkap Redha pada sebuah kekurangan,Menadah syukur pada sekalung anugerah dariMU" dan kalimah keramat doaku "Ya Allah Ya TuhanKU perkenankanlah doa permohonanku"


Pada sebuah kehidupan hamba ini jua memohon moga diusir jauh2 sirna dalam hidupnya..Menghambat kebejatan dan kekecewaan hidup pada sebuah penghidupan.Pada episod silam.Walau terkadang hati kecil meronta hiba tatkala melalui ujian demi ujian hebat dariMu.Nasib baiklah hamba Allah ini cepat2 tersedar.."Andai dengan dugaan ini dapat menambahkan imanku padaMU aku redha,dan andai ujian ini mampu mengejutkan aku pada kelalaian ingatanku padaMU aku pasrah.Sesungguhnya kekhilafan itu lahir pada kekurangan diriku yang nyata"


~ MENDAMBA SINAR KASIHMU PADA SATU KEKECEWAAN,MENGHAMBAT SIRNA PADA SEBUAH PENGHARAPAN~

No comments:

Post a Comment