Pages

Friday, September 03, 2010

Oppss..Jangan Baca..!

Hakikatnya manusia ni apabila apa yang ditegah,itulah yang dia paling suka nak buat.Macam ni jugakk bila ada sign yang menunjukkan "Jangan Tengok" " Jangan Masuk"..yang JANGAN tu lah membuatkan kita lebih terkinja nak buat,bahkan perasaan itu makin memaksa-maksa.


Demikianlah juga bila ada sign yang nampak dari jauh lagi "Jangan Merokok"..hahh kat situlah paling ramai makhluk yang menghisap puntung panjang itu..Huisshh musykilah kabiroh (kemusykilan besar) la pada golongan yang amat suka merokok ni.Syiokk sangat ke,hencem sangat ke dan macho sangat ke bila anda dengan megahnya melepaskan hembusan nikotin itu pada umum..Huhh jelik bebenor..! especially bila perokok itu tanpa segan silu merokok dihadapan kanak2 riang dan ibu mengandung..


Sehingga ke saat ini saya masih lagi mencari faedah dan manfaat merokok untuk dihuraikan panjang lebar pada 2 makhluk kt umah iaitu my abang and my adik..Banyak buruk daripada baiknya..Malah BERANI saya katakan takde manfaat langsung..!
Katanya nak mengurangkan stress..Huhh stress kot mana?? Banyak lagi cara dan jalan yang lebih baik untuk mengurangkan tekanan ni..buat sakit dada je cakap ngan dua orang nihh..Abah yang kusayangi tidak pulak merokok..dua jejaka itu je tak malu merokok..!..kat sini maka kita boleh pejamkan mata pada kiasan "Like father like son" sebab "bapa borek anak rintik" tiada dalam kes merokok...huhuhu..


Pernah terbaca dalam satu slot kt paper.Kata Bekas Mufti Perlis dalam memilih pasangan, hendaklah mengutamakan yang tidak merokok ceawwahhh..sampai tahap tu,itu menunjukkan betapa tak berapa eloknya merokok..


Kalau nak hurai panjang pasaii ni,mahu kecut perut membaca ingredient dalam sebatang rokok..namun keinsafan tu tak jugakk ada..Sedikit harapan moga puasa dapat dijadikan permulaan untuk mengurangkan aktiviti merokok dan berhenti terus..uhuhuhu so drastik..!!


~Sapa2 yang berkenaan baca pasaii ni msti marah kt saya..sapa suruh baca,orang dah buat title awal2 lagi Jangan Baca..!! kan dah kena..Ampun Pakk..ini realitas,bukan omongan kosong..~

No comments:

Post a Comment