Pages

Thursday, September 02, 2010

Mencipta Keterujaan...

Entah dimana silapnya,saya merasakan sambutan aidilfitri kali ini agak hambar walaupun hari bahagia itu akan muncul kurang daripada tujuh hari lagi.Dan pada ketika ini saya masih setia mendengar "Air Mata Syawal" dendangan Siti Nurhaliza namun mood raya itu bagai dibuat2..


Mungkinkah kerana pertambahan usia?? (muda lagi ya,tak masuk 26 lg..),atau mungkin juga situasi ini adalah normal bagi seseorang yang kian meningkat dewasa atau dikategorikan matang...ceawwahh..!


Atau zaman kita telah berlalu,sekarang zaman anak2 buah dan adik2 untuk berfoya2 lenggang kangkong kesetiap ceruk rumah bagi mengumpul duit raya.Memanglah tidak dapat dinafikan zaman duit raya telah lama ditinggalkan..Sekarang kita yang menyediakan duit raya untuk kanak2 rebina ni.


Pada detik ini,saya masih lagi mencari sesuatu bagi mencipta keterujaan aidilfitri.Setidak2nya membahagiakan insan2 yang telah banyak menyokong saya dari belakang especially mak abah dan keluarga tersayang..Jauh disudut hati menadah syukur atas kurniaan yang tidak ternilai ini.


Membina kekuatan luaran dan dalaman pada pertemuan yang tak disangka2 dengan insan2 yang pernah menyingkap tabir bahagia dan duka hidup saya,pada suatu tautan mahabbah jalinan ukhuwwah berlandaskan cinta kasihku padaMU ya Rabb..


Wahhh seriusnya bbrp paragraph kat atas..ummm tak mo serius2..okess..


Camne ni macam tawar hati je nak sambut raya tahun ni..Keterujaan nak balik macam biasa selalu ada dan tak perlu diada-adakan.Biskut dah beli,tapi kalau buat sendiri lagi best barulah betul2 wujud suasana raya..Mungkinkah takde mood sebab baju raya tahun ni takde kaler ungu..huhuhu..


Okessla meh ler nak cipta keterujaan.walaupun sampul raya belum beli lagi, duit raya pun belum tukar lagi takpe la nak usir jauh2 kehambaran itu..Mewujudkan keseronokan diatas kurniaan Allah pada sambutan aidul fitri yang merupakan hari kemenangan kepada kita ummat islam setelah melalui getir dalam perjuangan dan pertempuran antara tuntutan nafsu dan ketaatan hamba di persinggahan ramadhan ..(Tulip Ungu harus menjadi golongan yang bersyukur..!)Harus menjadi orang yang BENAR-BENAR BERSYUKUR bukan golongan yang SEKADAR BERSYUKUR..beza penafsiran pada keduanya..antara SYAKIR dan SYAKUR..!


Tapi tetap seronok nak jumpa datuk nenek kat kampung..(Padahal dah ada rancangan jahat tak mo balik Kota Bharu..)tak boleh..tak boleh nanti abah marah.Memang dh tau sgt msti abah marah,abah tak ajar anak dia macam ni.Walau siapa pun kita jangan lupa pada tok nenek kat kampung..(Nak raya ngan sapa kat T.Merah?? sume orang berkumpul kt KB..huhuhu..)


Takpelah insyaAllah keterujaan dan semangat tu akan wujud juga selepas ini.Moga aidilfitri kali ini memberi 1001 makna dalam hidupku..Kedatangannya akan disambut dengan penuh kesyukuran dan dijadikan medan dan platform berguna dalam mengikat kasih antara kami seterusnya dijadikan ruang yang paling bermakna dalam memperkukuh ikatan kasih sayang,saling memaafkan dan mendekatkan jurang antara kami...

No comments:

Post a Comment