Pages

Sunday, September 19, 2010

KAGUM...

Huissh selagi x coret,selagi itulah hati ini bagai memaksa-maksa agar ditulis cerita tentang kekaguman saya pada beberapa individu ini.Hemm..okessla..


INDIVIDU PERTAMA

Saya tidak pernah kenal dan tidak pernah bersua muka dengan individu ini,saya hanya mengenali beliau melalui siri penjelajahan saya dari blog ke blog..Tapi her husband satu universiti dengan saya dan kami pernah satu kuliah masa Subjek kenegaraan.Saya sangat mengkagumi keperihatinan dan kesetiaan beliau menulis perkembangan dan cerita anak-anaknya.Dari awal kelahiran sehinggalah anaknya membesar.Puteri sulung berusia hampir dua tahun dan yang kedua si hero berusia hampir setahun.


Setia membaca cerita dan ralit menatap foto anak2nya,bermula daripada lahir,pandai senyum,tumbuh gigi,pandai bercakap,bertatih dan berlari semuanya tercoret indah.Setiap saat perkembangan anaknya tidak pernah terlepas untuk didedikasikan dalam ruang penuh bermakna www.kaumilikku.blogspot.com.Syabas pada Kak Suhana..


Mungkin,bila saya dah berkeluarga kelak saya juga akan turut mengikut jejak langkah beliau yang tidak pernah terlepas untuk merakamkan setiap saat indah yang dilalui bersama keluarga tercinta.Especially telatah dan ragam si kecil yang macam2 ni..


INDIVIDU KEDUA


My bestfren..tinggal kat shah alam.La ni nak cerita pasaii kekaguman dengan keberanian beliau.Huhh berani sungguh mak cik ni skang,namun jauh disudut hati saya teramat kagum dengan perkembangan dia sekarang nihh..


Kawan saya yang satu ni teramatlah takut dan tak pernah pun bawak motor.Katanya takut..!! Tapi apa yang paling kami sahabat solute kat dia sekarang ni,baru je dapat lesen keta bulan 3 hari tu,tapi sekarang dah lebih advance daripada saya yang dah 8 tahun punya lesen..


Meluncur laju dengan WTS 2646,macam naik keta dengan Alex Yong..ataupun sama macam naik Metrobus ke Kotaraya..Huisshh laju bangat..!


INDIVIDU KETIGA


Yang ni saya nak kata kagum tak jugak,nak kata jelik tak jugak sebab benda ni halal dalam islam..Macam mana ekk..okessla kagum lah jugak dengan kemampuan beliau..(walau dalam hati rasa kurang kagum..huhuhu)


Musim raya memang banyak mempertemukan kita dengan insan2 yang telah lama terpisah.Ruang dan kesempatan itulah kita nak bertanya khabar.."awak keje kat mana sekarang ni??","dah kawen ke belum??","anak berapa orang"..


Namun raya baru ni jugakk mengejutkan saya dengan perkhabaran ini..Salah seorang sahabat saya yang satu kelas dengan saya dari year 1 hingga form 1 dah berkahwin dua.Kalau dah satu kelas dari year 1 lagi maknanya sama umurla..Subhanallah terkejut bukan kepalang..Namun kuasa Allah mengatasi segalanya..ummm tak mau KOMEN lebih2 ahh..Lantak dialah semoga dia memperolehi kebahagiaan didunia dan akhirat.


Kagum jugakk ke??..emmm Wallahua'lam..


Itulah cerita tentang kagum.Sedikit kelebihan yang ada pada orang lain sangat2 membuatkan saya kagum dan adakalanya terpegun..!

No comments:

Post a Comment