Pages

Sunday, October 10, 2010

Semuanya dihujung jari kita...

Tidak pernah menolak hakikat dunia tanpa sempadan,semuanya di hujung jari sahaja.Malah perlu juga disedari bahawa semudah memetik jari jugalah dosa terpalit pada diri kita.Mungkin inilah jua sedikit suara hati sahabat saya yang telah menzahirkan kedukaannya atas atas apa yang terjadi.

Kita pernah sama-sama menuntut  di Maahad Ahmadi Tanah Merah,pernah sama2 menerima azimat dan keramat yang sama untuk kejayaan hidup di dunia dan akhirat.Belum cukupkah lagi semua itu.Takkan yang basically tentang aurat pun anda begitu dangkal??

Begitu bangga dan megah mempertontonkan rambut kepada umum.Yang asas macam tu pun awak dah lupa,macam mana pula dgn yg lain?? Nauzubillah,nipisnya iman kita..Begitu mudah dipermainkan oleh dakyah Yahudi yang memang sejak dulu lagi berniat mahu memesongkan ummat islam.

Jujur saya katakan,saya agak malu untuk menegur "berkenaan perkara itu" walaupun dengan sepupu saya sekalipun.

Demi kasih dan sayang saya pada semua sahabat saya dan saudara seagama dengan saya.Sedarlah ,bangunlah. mereka telah berjaya mengalpakan kita,telah membuta tulikan hati dan perasaan kita.Sehingga perkara yang terang-terangan dosa kita buat tak tahu saja.

Simpanlah,jagalah dan tutuplah sebahagian lagi rahsia  yang hanya eksklusif untuk dipertontonkan pada "insan yang halal bagi kita"sahaja.Apa lagi yang menjadi kerahsiaan kalau anda tidak bijak untuk mengatur dan membeza antara private and public.Tak perlu dipertontonkan.Kita bukannya Public figure.Yang bergelar figura pun sehabis boleh mahu menutup "kebanggaan yang sebenarnya akan menjadi keaiban".Analogi yang lebih jelas "Makanan yang tertutup lebih bersih daripada makanan yang terbuka".Cuba pelajari konotasi disebalik ayat ni..Mahukah kita makan nasi yang dah dihurung lalat,nak ke kita minum air yang dimasuki semut??..Semestinya tidak,jadi apa salahnya jika nasi dan air tadi ditutup agar kesucian dan kebersihannya tidak perlu diragui lagi.

Semoga pendidikan agama yang kita terima selama ini dapat dijadikan perisai dan sempadan untuk kita menepis anasir-anasir buruk yang akan memalukan kita sendiri.

Walau agak sedih dan terkilan dengan semua ini,namun saya berharap semoga kita semua terus  diberi petunjuk dan hidayah dariNya.Moga2 mereka menyedari kesilapan mereka.

Sedar,sebagai hambaNya saya pun bukan cukup perfect sangat tapi sekadar teguran dan kekesalan saya tentang apa yang terjadi.Seakan rigidnya saya,tapi itulah kenyataan dan realiti dunia tanpa sempadan..Semuanya terzahir megah...!

Sekian...Khidmat Masyarakat ini dibawakan oleh www.TulipUngu.com.

No comments:

Post a Comment