Pages

Thursday, October 14, 2010

Menangani ketegangan...

" Ya Allah Ya Tuhanku,aku mohon dengan limpah inayahmu jua kasih sayangmu padaku..Perteguhkanlah imanku,perkukuhkanlah kesabaranku dan aku mengharap moga Engkau kurniakan aku sedikit kekuatan untuk menghadapi semua ini.Sesungguhnya tiada daya serta upaya melainkan dengan izinMu jua.Ya Allah rahmatmu melangit luas,ni'matmu menggunung tinggi,kasihmu tidak bertepi,ku tahu walau tanpa perlu aku meratap menangis menghadapi situasi sukar ini,diriMu telah arif lagi mengetahui setiap yang berlaku dilangit dan dibumi.Namun,rintihan ini adalah tanda ketaatan jua pengharapan dari seorang hamba kerana ku tahu hanya padamu jua tempatku memohon pertolongan..di Malam Jumaat yang penuh barakah ini,ku mohon moga dihadirkan ketenangan dan kedamaian dalam menghadapi semua ini.Ku sedar didatangkan ujian bagi menguji keimanan  dan aku juga arif ditimpakan musibah bagi menilai tahap kesabaran seseorang insan..Maha suci Allah semua ini benar2 membuatkan aku teringat padaMu,akur akan kekuasaanMu dan tunduk atas arahanMu...Namun pada masa yang sama aku amat mendambakan segenggam tabah yang bisa menggamit kekuatan dan kesyukuran diatas "teguranMu"...Ya Rabb untuk kesekian kalinya damaikanlah hatiku,tenangkanlah jiwaku dalam akur sujud padaMu"


~~~Kepasrahan seorang hamba~~~

By Tulip Ungu..

No comments:

Post a Comment