Pages

Sunday, May 15, 2011

Selamat Hari Guru

Kalau hari ini
kamu seorang Peguam

Jika hari ini
kamu seorang Doktor

Dan pada detik ini
kamu seorang Jurutera

Saat dan ketika ini
kalian bergelar Menteri

Bahkan disanjung sebagai insan berguna
dan bergelar pemangkin kemajuan negara...

Ingatlah asal didikmu
kenanglah detik tahumu..
hanyalah daripada pengenalan awal ABC,123 dan Alif Ba Ta..

yang dicurahkan oleh insan yang satu ini

CIKGU


Terima Kasih
kepada semua yang pernah bertindak sebagai
pendidik saya,
yang pernah memberi tunjuk ajar dan bimbingan terbaik
untuk saya..

Jasa dan pengorbanan kalian sangat
besar pada saya...

Guru Terbaik saya
Cikgu Rokiah Abdullah (Sejarah~my feveret subjek)
Terima Kasih atas paksaan beliau
agar kami lebih 'lekat' dengan masjid
dan sering mengambil kedatangan untuk solat Dhuha jam 11.00 pagi...

Syukur tak terhingga kerna DIA temukan
kami 'wali keramat' ini sering mendekatkan kami
dengan kitab suci al-Quran
dalam segenap bidang yang kami ceburi...

Alhamdulillah "al-Waqiah" mendekatkan kita..

Ketika ini saya menyandang profesion ini,
terasa sungguh berat tanggungjawab
yang bakal dilaksanakan
dengan dunia langit terbuka ini...

Namun,kerana mulianya kerja
pembawa amanah "ballighul auni wal ayat" ini,
saya bulatkan tekad dan kuatkan semangat
menyambung cita-cita insan tercinta saya ini...

Dari dulu saya amat maklum dan arif akan cita-cita murni my bunda
Jadi,dengan rezeki dan kelebihan yang sedikit ini
saya rasa begitu bangga bila dapat menzahirkan cinta pada bunda
melalui citanya yang satu ini...

Akhir sekali,
Selamat Hari Guru kepada semua warga pendidik..

Dengan Tema Hari Guru 2011

:: Guru Penjana Transformasi Pendididikan Negara ::

No comments:

Post a Comment