Pages

Sunday, May 23, 2010

Cincin..

Alhamdulillah setelah tiga tahun berkhidmat disini,banyak sekali pengalaman dan kenangan berharga telah dikutip di SKBBSB...melalui kesukaran,kebahagiaan,keseronokan,kesedihan semua teradun indah,yang baik dijadikan tauladan yang buruk dijadikan sempadan.
Baru2 ini diadakan Majlis Sambutan Hari Guru di SKBBSB,bagi mengenang jasa dan sebagai penghargaan kepada warga pendidik,para murid tidak melepaskan peluang mengucapkan Selamat Hari Guru...Terima Kasih yang tidak terhingga..
Menyebut tentang hari guru,tidak sah jika tak bercerita tentang hadiah..Alhamdulillah banyaklah juga pemberian anak2 didik..Sebenarnya bukan hadiah yang kami mahukan,cukuplah jika anak2 berkelakuan elok,menghormati kami dan belajar bersungguh-sungguh..Itu semua sudah memadai bagi kami.Namun jika dengan cara memberi hadiah ini sebagai tanda anak2 menzahirkan rasa sayang dan cinta kalian kepada kami maka kami terima seadanya..Didahulukan dengan ucapan Terima Kasih yang tak terhingga..


Namun,dalam banyak2 hadiah saya rasa cukup terharu dengan pemberian salah seorang murid,dia selalu cakap dia susah dan sy tidak pernah meminta untuk diberikan semua ini..dengan keikhlasan hati dia memberi sebentuk cincin..Sebak didada menerima pemberian ni..Setelah beberapa tahun tidak menerima hadiah cincin..

Hakikatnya, bukan harga jadi taruhan tapi nilai kasih sayang yang cuba ditonjolkan oleh beliau kepada saya..Bukan sedikit kasih yang cuba diungkapkan,walau tidak terucap namun isi kad ini telah menceritakan segala-galanya..sedar dan amat memahami semua ini..Semoga kalian semua menjadi insan berguna,berjaya didunia dan diakhirat.
Walau badai datang melanda,akan kuteruskan perjuangan suci ini demi kesinambungan ummah dan kelestarian pembangunan untuk kemajuan agama ,bangsa dan negara..

No comments:

Post a Comment