Pages

Wednesday, July 08, 2009

Diriku yang lupa akan kalimah itu...

Jarang benar bibir mungil ini mengucapkan kalimah itu,kenapa angkuh benar diriku?? Padahal setiap detik dan setiap saat yang aku lalui , jua segala apa yang aku kecapi datang dariMu.Mak abah pun selalu pesan jangan lupa akan bait keramat itu.Setiap pagi mulakan dengan ucapan itu.Namun aku sering lupa.Betul ke lupa?? Atau aku buat-buat lupa...Yang pastinya aku betul-betul alpa.Ya Allah ampunilah dosa-dosaku.Jarang benar aku mengucapkan kalimah itu.Bukannya susah pun ALHAMDULILLAH..sebaris kalimah penuh keramat sebagai tanda syukur seorang hamba diatas apa jua nikmat yang Engkau berikan.Alhamdulillah syukur nikmat, masih diberikan keupayaan untuk berdiri di atas muka bumiMu, dikurniakan kudrat untuk menunaikan ibadah jua amalan semata-mata keranaMu.Apa yang penting anugerah agung yang pernah Engkau berikan padaku tidak lain tak bukan adalah seorang abah dan mak yang melimpah ruah kasih sayangnya pada kami anak-anak jua kebercukupan rezeki yang pernah kami nikmati.InsyaAllah, mulai detik ini lafaz keramat itu akan selalu aku ucapkan..ALHAMDULILLAH.

No comments:

Post a Comment