Pages

Saturday, January 30, 2010

Berdebar je rasa...

Dua tiga hari kebelakangan ini
aku rasa cukup tak tenteram
berdebar je rasa
kenapa diriku mcm ni??

Apa sebenarnya
yang bakal dan telah terjadi pdku
jiwaku rasa sangat serabut
apa sebenarnya yg aku fikirkan..

Lantas ku capai
Kitab suci itu
Alhamdulillah,beberapa ketika
aku rasa tenang dan damai...

Namun,
diriku disapa kekusutan sekali lg
kadang-kadang debaran tu semakin kencang

Rasa cukup berat menanggung semua ini,
Namun aku tidak dapat lari
Berdepan dengan situasi begini..

Namun,
tiada lain yang ku cari
hanya berserah dan berdoa padaNya
Moga diriku diberi kekuatan
jua ketenangan jiwa...

KINI,
baru kutahu betapa mahalnya
harga sebuah ketenangan..

Ya Allah,
Kumohon ketenangan dariMu
Ketenangan IMAN
Ketenangan HATI
Ketenangan JIWA
Ketenangan BERIBADAH KEPADAMU...

Ya Allah,
kembalikan semula ketenangan yg pernah aku kecap
Suburkanlah ketenangan iman keatas hambamu ini
Semoga hambamu ini terus bertenang menghadapi ujianMu
Dan rasa tenang dan damai dalam kehidupannya...

No comments:

Post a Comment