Pages

Tuesday, November 17, 2009

IKIM.FM

Hari ni seperti biasa pergi mengajar....Rileks je..sebagaimana biasa menjelang hari2 akhir persekolahan bebudak tidakla ramai datang sekolah.Jadi ,memandangkan aku free aku pun pergi ke surau lebih awal ckit tuk solat asar..Baru je siap ambik wudhuk,aku terdengarla bual bicara geng2 cikgu yang lebih veteran kat surau...Si kakak tu bagitau " Tiey,bukala radio tue.akak dah tak buka channel lain dah.Akak memang dah terpikat dengan stesyen radio tu.." Aku rasa minat aje ngan topik ni n nk tau radio mana...Kakak tue menyambung lagi " Akak sekarang pegi mana2 buka channel tu je,banyak manfaat dan ilmu yang kita dapat,akak kan tak nampak nak membaca...Saluran macam ni la untuk akak tau pasai hukum hakam...lagu dia pun best2...ada in-team...Haa seluruh malaysia leh dengar..Apa frekuensinya 91.5."dengar tiey ya..."Sambung kakak tue lagi...Kakak yang sorang lagi menjawab " Yala kak kan cuti2 ni ada gak faedahnya dengar radio macam tu,leh tambah ilmu"
Rupa2nya radio IKIM yang dorang duk kecoh2...Alhamdulillah hidayah dan petunjuk Allah sampai gak pada sesiapa yang terpilih....moga2 radio IKIM menjadi alternatif bagi kakak tue menambah ilmu keagamaan dalam dirinya...Aku yang sememangnya peminat setia IKIM masa belajar sekolah menengah (2000) lagi tersipu sendirian...

No comments:

Post a Comment