Pages

Wednesday, November 18, 2009

Aku Mohon PetunjukMu...Ya Rabbi.

Ya Allah tunjukkan jalan kebenaran,suburkan jiwaku dengan keimanan.Hanya padaMu Tuhan kusandarkan harapan.




dia,yang telah merosakkan mood aku hari ni




Hari ini kondisi diriku penuh dengan kekusutan.
Ya Allah hadirkanlah ketenangan dan keberlapangan dada padaku.Hanya padaMu jua tempat aku mengadu...Betapa aku ingin lari dari semua ini,namun aku harus menghadapi semua cabaran dan dugaan ini kerana aku merasakan derita buatku pasti ada hikmahnya.

Dan disini jua telah aku pertemukan satu pengajaran dalam meniti perjuangan sebuah kehidupan...Suka,duka,tawa riang.Ditatang bila diperlukan dan "ditongsampahkan" bila keringatku tidak diperlukan.Bukan darjat jua pangkat atau populariti yang aku mahukan cukuplah sekadar segala pengorbananku selama ini dihargai..Ucapan terima kasih juga tidak pernah aku impikan dari mulutmu..Jauh sekali mengharap pujian menggunung darimu.
Jika diriku tersalah landasan pimpinlah aku kelandasan yang betul,tegurlah secara berhikmah...Selamilah hati dan perasaan orang sekelilingmu,sedangkan kasih Illahi tidak pernah bersempadan.Inikan pula kasih kita sesama manusia...
"Harapan semoga segenggam tabah ini dapat dipertahankan,buat bekalan diperjalanan..."

Moral of the story: Belajar dan terus belajar dari pengalaman,pengalaman hari ni pengajaran hari esok...dia,terima kasih untuk kata2mu hari ini.InsyaAllah akan aku ingat sampai bila2.Bukan berdendam jauh sekali membenci tapi sebagai didikan yang amat berguna buatku setelah 1 tahun 5 bulan aku mengenalimu..

No comments:

Post a Comment