Pages

Friday, October 21, 2011

Mencari Kata..

Keliru,Celaru,Termanggu..mencari kata seindah bahasa untuk dicoret dihalaman indah ini,lama benar dibiarkan sepi tanpa sebarang jejak..Jiwa tetap meruntun rindu,pinta dileraikan segala apa yang menjengah ruang lihat dan apa jua yang menelusuri corong dengar.

Banyak yang mahu dipatrikan disini,namun kesuntukan masa dan ke'tidakrajinan' yang mencengkam diri menyebabkan laman ini terbiar begitu lama..Tidak mengapa,asalkan saya bahagia..hehehe..

Bacalah apa yang tulis ni..

Kes 1

Cukup pelik dengan segelintir dari kita yang makin menzahirkan kedangkalan dengan bertanya pendapat tentang perihal hukum agama pada mereka yang corak hidupnya jauh menyimpang dari cara hidup islam yang sebenar.

Ya Allah, Ya Allah...Berilah hidayah kepada mereka,semoga mereka menyesali kekhilafan diri mereka..

Kes 2

Dunia akhir zaman,nyawa bagai tiada harganya..tidak tegar menonton video kanak2 perempuan dilanggar van di China..Biarpun rakan2 sekerja sibuk bercerita tentang ini sepanjang minggu.Oh,saya sangat tidak mampu melihatnya..

Kes 3

Senang hati melihat jiran berbangsa cina di perumahan kami yang begitu baik dan peramah.Tatkala hari hujan beliau begitu ikhlas membantu jiran kami mengangkat kain...Terima Kasih juga kepada jiran depan rumah kami yang selalu membantu kami angkat kain diampaian bila kami tiada di rumah..BAHAGIA sungguh hidup dizaman kontemporari ini bila dikelilingi masyarakat yang masih menebal nilai kekampungannya...

Akhirnya,dah habis ...

Asssalamualaikum...

No comments:

Post a Comment