Pages

Sunday, November 14, 2010

Tiba-tiba saya teringat..

Kenapalah jadi lagu ni..
Lagak macam budak kecik layaknya..
Huisshh kenapa sihh???

Tetiba ingatan saya
begitu rancak mengulang tayang saat2 indah di lokasi2 ini..

Saya begitu rindukan 
tempat ini...
rindu saat indah 
dan memori bahagia di situ...

Saya Rindu
bumi 
Universiti Putra Malaysia (UPM)
Rindu
Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi(FBMK)
Latar Siswa
Sanggar Bahasa
Rindu jugakk 
pada 
Bangunan Pentadbiran
Dewan Besar
Perpustakaan
Kawasan dan ruang yang pernah saya jejaki bersama teman2..
satu lagi 
"flat ikan"
lokasi fotostat utama...

Rindu jugakks pada
transport yang setia membawa kami
ke sana ke mari
Bas warna Biru turquoise itu...

Rindu sangat saat itu,
Saya juga terlebih rindu 
Bukit Ekspo
tempat jogging di petang hari
sambil ambik buah mangga
my feveret fruit...

Juga tempat kami 
possing..
ala..ala model gitu...

Teringat gak
saat berpagi2an ke Bukit Ekspo
untuk 
kurikulum berkredit QKB...

Ingatan saya juga sedang asyik
menslide show segala memori inidah 
di 
Ruang makan tengah Kafe Kolej 12
rindu
Saat bertarawikh
di Surau Kolej...
Owhhh Rinduss...

Saya rindu saat 
makan2 kat Kolej 12
rindu jugakk pada bilik 422,P1...
dari semester 1 hingga semester 6..
saya tetap setia tinggal dibilik itu..
Demi untuk 
terus mengabadikan kenangan 
hari pertama
saya ditinggalkan mak abah...

Saya juga amat rindukan
"air degang"
Kolej 12...
huhuhu... tak cukup duit syiling
p tukar ngan kawan..
semata2 nak beli  "air degang"
kul 2 pagi...

Rindu jugakks pada
tempat membeli belah ituss
The Mines...

Segalanya telah saya tinggal..
Kenangan itu,cerita itu..
Semuanya tinggal sejarah...

Sejarah yang cukup indah untuk dikenang...

Saya sangat teringat
segala pahit manis kenangan sepanjang 
3 Tahun di Kampus UPM...

Dan saya ada juga menyimpan impian
untuk kembali semula ke situ suatu hari nanti...

Bukan untuk menyambung pengajian 
tapi sekadar mengungkap kembali kenangan2 bahagia
yang pernah saya lalui sepanjang musim kenangan...

Saya bangga menjadi produk keluaran UPM

No comments:

Post a Comment