Pages

Monday, November 15, 2010

Bicara Kata...Sebelum Raya Aidiladha.


Assalamua'laikum...mungkin ni last N3 before back to home sweethome tomorrow morning..atau bila rajin menyelubungi diri ada lagi N3 malam ni...huhuhu..

Okeyla sangat serius ketika ini.Now,sebagaimana yang kita semua tahu sekarang musim haji.Hari ni merupakan hari ke8 dalam bulan zulhijjah.Kita amat disunatkan untuk berpuasa pada bulan ni.

Apa yang mahu sangat dikongsikan dengan teman2 menjelang musim haji ni ialah tentang cerita sekeping hati seorang saya.Bila sahaja tiba musim haji,hati terus dipagut sayu bercampur sebak lantas mutiara jernih itu laju sahaja mengalir.

Ikhlas saya katakan saya amat mudah merasa sebak dan sedih bila mendengar kawan2 sekerja satu sekolah yang terpilih dan dimurahkan rezeki menunaikan haji pada tahun ini.

Semuanya bercampur baur antara syukur dengan rezeki dan kurniaan yang diperolehinya dan sebak tatkala memikirkan ITULAH JUGA DAMBAAN DUA ORANG TUA SAYA DARI DULU LAGI...

Perkara itulah yang sering berlegar2 dalam minda saya,"BILA PULAK GILIRAN MAK DAN ABAH SAYA??"..."Ya Allah Engkau Maha Mendengar,Moga Engkau memakbulkan doa permohonan seorang anak ini"

Bila berpeluk cium ngan kakak2 bakal haji ni kan takde lain yang dorang bisikkan..."Akak doa Farah cepat bertemu jodoh ya.."

Huhu...betapa prihatinnya kakak2ku ini..Sebenarnya kakak2 ni dah sama baya ngan my mom.Itu yang membuatkan saya sangat sebak...

"Semoga Kalian semua memperolehi haji yang mabrur"

Okeylah Sempena Raya korban yang bakal menjelang kurang dua hari lagi..Saya dengan rendah hati memohon kemaafan andai ada terlanjur kata,terlepas bicara saat saya asyik bertrilogi (karangan)...Sekudus doa moga kita semua memperolehi kerahmatan dan kasih sayang dariNya...Fahami makna KORBAN dari perspektif yang lebih jelas.

1 comment:

  1. Salam...sabar ek cik Fara,smla kt...sy pun xblik gak...huhuhhu 1st time brya kt org.sedih...

    ReplyDelete