Pages

Sunday, November 14, 2010

Penangan Pilihanraya Kecil Galas...


Macam dah basi ceghita ni..
tapi tak pa lah nak story de mory jugakkk.
suka hati sayalah kan 
blog saya..
(huhuhu... macam angkuh je this statement...)

Idokk ler..
saja jess nak kongsi pengalaman ngn kengkawans..

Ceghitanya camni..
lastweek sy ngn kwn sy balik kg..
nak dijadikan cerita saya balik 
pada 04 November 2010
bersamaan...tet..tettt
haa..apa lagi
bersamaan ngan tarikh PilihanRaya di Galas laa...

Maka,dalam perjalanan tu 
we are togeder2 tak habis2
duk berdoa moga  dipermudahkan urusan
especially perjalanan melalui 
Gua Musang..
Sebenarnya malaiihh nak bersesak ngan jem sepanjang 
laluan Bandar Gua Musang...

Okess,lebih kurang pukuii
5.30 petang sampailah dibandar Gua Musang..
Sementara mypren solat,
saya sempatlah melihat panorama yang 
begitu asing di bumi 
Gua Musang...
"Makk aii ramainya manusiaa..."
Saya bermonolog sendiri.
lautan manusia...

Setel my pren solat
kitorang decide nak makan dekat2 situ ja..
bukan apa takut lewat sampai...

Inilah benda yang nak diceritakan
Intro bukan main panjang...
(Tulip..tulip.....)

Saya order nasi putih dan ayam goreng serta semangkuk kecik "sup kosong"
(Pengertian yang lebih jelas sup itu sangatlah simple mimple)
~sup tanpa cili,tanpa daun sup dan tanpa bawang goreng...!!~
dan neslo ais...

Harganya RM10.50

Sebelum ni kan,saya tak pernah pun 
tanya harga makanan secara spesifik 
bila saya makan di mana2 kedai makan..

Tapi hari tu boleh pulak saya
tanya satu2
sebab terlampau terkejut..

Sebenarnya,
bukan nak berkira sangat 
tapi rasa agak tidak berbaloi...

Hakikatnya,
Saya jenis yang SANGAT TAK KISAH
walau terpaksa bayar MAHAL 
jika makanan itu SEDAP

Tapi yang hari tu
tersangatlah....
tak boleh nak cakap apa
hanya DIA yang tahu

Seorang kawan yang dikira kakak,
Cikgu satu skul..
Orang kawasan Galaslah
dia cakap
adik dia kata
"Sapa2 yang makan kat Kedai Makan tu 
mesti sumpah seranah punyelah..."

Saya ada snap gambar kedai tu,
emmm tak perlu nak publish2 lah kan..
tak baikk nanti
tutup periukk nasi dia plakk...

Sampai macam tu sekali 
penangan election nihh..
huhh sungguh
terasa penangannya...
Dushhh...!!

No comments:

Post a Comment