Pages

Monday, July 19, 2010

Geram pun ada bila brlaku camni..

Lastweek sy p la bayar bil ******,pastu sbb terlampau syiokk(baru tukar bateri baru,original lagi you..sampai lupa nk charges slps smnggu..huhuhu) ingatkan xdak apa la nak brlaku.No tipon henset tak dak masalah memang sentiasa ingat tp no broadband yang tak brp nk ingat..ala ingat2 lupa..yg ingtnya tiga no akhir ialah 216..huhuhu..
Nak dijadikan ceghita,masa p bayar tu tak sedar yang bateri hp dah hampir nyawa2 ikan..masa kat depan kaunter..kiokkk dia mati terus,pastu ****** centre kat cini memang sy dah sedia maklum bila senja menjelma dia akan breakdown..
Pastu Cik Cashier tanya , "Akak nak bayar jugak ke sbb sistem down??".
Sy : "Akak dah tau memang selalu mcm ni,takpa akak nak bayar jugak.."
Tragedinya mcm ni,bila hp dah kiokk dah tak tau jumlah bil ****** postpaid secara spesifik, yang ****** broadband no hal sebab memeng setiap bulan jumlah bayaran yang sama.Bila dah tak tau jumlah sebenar jadi main hentam la,nak check dah tak boleh..Ingatkan dah setel sampai situ..
Pastu dua hari selepasnya,sy menerima mesej dari ****** centre yang berbunyi Kami tidak menerima bayaran sejumlah RM**.** sila buat bayaran dlm masa 1 hari untuk elak talian disekat.Abaikan mesej jika bayaran telah dibuat..
Subhanallah yang geramnya jumlah yang tak cukup hanyalah RM 1.30 je..Hahhh sapa salah sebenarnya?? sapa suruh tak up date sistem elok2..nih bila orang nak bayar je breakdown..dan bila breakdown je orang nak bayar..
Dan yang paling geramnya,setiap kali bayar yang lepas2 kita mesti bayar lebih dan genapkan jumlah..Kalau RM 112.15..Okey takpe kita bayar RM113.00..kekadang RM83.00..kita bayar RM85.00..Hahh betapa berlebihnya kita..Tapi bila masa tak cukup tak pernah nak cover walau satu sen pun..Ini tak aciii..Sebab kesalahan dan kebersalahan ini tidak disengajakan...!!
Emmm cakap banyak pun tak guna,dan saya jenis tak suka nak menghafal sifir mencarut dengan benda2 macam ni..Sekadar luahan tak mahu emosi terbungkam(terbungkam ke terbukam errkk??) dalam dada..sebab saya pun manusia seperti anda tidak dapat lari dari perasaan marah,suka,sayang dan benci.cuma kewarasan akal sahaja yang mampu menuntun kita menghadapi semua ini dengan sebijaksana yang boleh..!! nak buat macamana ini semua helah dan "manipulasi terpelihara" dalam dunia perniagaan yang telah diterima sekian ramai...Terima kasih ******,setelah hampir 11 tahun bersama..

No comments:

Post a Comment